Գիտեք, որ գարուն է արդեն…
Չարենցյան երթ…
Մենք միջին դպրոցի վեցերորդ դասարանցիների մի փոքրիկ խմբով մարտի 13 գնացինք Չարենցի փուրակ, որպիսի նշենք չարենցի ծնունդը: Արտասանեցինք չարենց և պարեցինք: Հետո մեծ խմբով թափառեցինք Երևանի փողոցներով և Չարենց արտասանելով գնացինք դեպի մաշտոցի պուրակ և այնտեղ էլ Չարենց արտասանեցինք և պարեցինք: Իսկ դրանից հետո ամեն մեկը իրենց խմբերով գնացին, դպրոց, իսկ մենք գնացինք ընդմիջելու: Այդ ամենից հետո երթուղայինով վերադարձանք մեդիագրադարան և այդտեղից ես և իմ ընկեր՝ Գարիկը սկսեցինք վազել մինչև դպրոց, որպիսի ես նրա պայուսակը տամ և հասնեմ դպրոցային երթուղուն:
Իմ խոսքերը կարկաչում են
Գիտեք որ գարուն է արդեն և Գարունը սիրտ է հուզում
Առաջադրանքները.
- Առաջին բանաստեղծությունից բացատրիր դյութել, վարդե շրթեր, կրակ սրտեր բառերն ու արտահայտությունները:
դյութել-Գրավել, հրապուրել, հափշտակել, հմայել
վարդե շրթեր-կարմիր շրթեր
կրակ սրտեր-ակտիվ բնավորություն
- Երկրորդ բանաստեղծությունից բացատրիր ջինջ օրեր, թովիչ լեզու արտահայտությունները:
ջինջ օրեր-պայծառ օրեր
թովիչ լեզու-հաճելի հոսակցական թև
- Նկարագրիր երկու բանաստեղծությունների գարունները, համեմատիր (նմանություններ, տարբերություններ). ո՞ր գարունը քեզ դուր եկավ, ինչու:
Առաջին բանաստեղծության մեջ մարդիկ շատ ուրախ են և բոորին հայտնում են, որ գարուն է արդեն:
Երկրորդ բանաստեղծության մեջ գարունը ազդում է սիրո մեջ և սեր է ցույց տալիս:
- Ընտրիր դասական որևէ երաժշտություն, որի նվագակցությամբ պատկերացնում ես այս բանաստեղծությունների ընթերցումը:
Առաջին
Երկրորդ
- Ստեղծագործական աշխատանք — Գարնան բույրը… Եկեք զարկենք ծիածան… Դուրս եկեք փողոց…
Հայրենիքում
Մեր գիժ աշխարհը
Մենք ապրում ենք մի աշխարհում, որտեղ մարդիկ համ սովորական են, համ անսովոր: Մենք ապրում ենք գիժ աշխարհում, որտեղ մարդիկ մահացու ռիսկեր են անում և ուրիշ մարդիկ նայում են և մտածում են, թե նրանք գիժ են, և մի կողմից էլ զարմանում: Կան մարդիկ, ովքեր իրոք գիժ են և օգնության կարիք ունեն: Մեր աշխարհը շարունակվելու է գիժ համարվել, որովհետև մարդիկ ավելի շատ են իրենց կյանքերը վտանգելու և գժություններ անելու: Կան մարդիկ, ովքեր այդ ամենը անում են և թողարկում սոց. ցանցում և այդպես հայտնի դառնում: Հենց այսպես էլ մեր աշխարհը համարվում է գիժ:
Յուրաքանչյուր բանաստեղծական տնից առանձնացրու ամենակարևոր տողը և բացատրիր ընտրությունդ:
Երկինքներ, որպես երազներ հոգու
Սա կարևոր էր, որովհետև նա հայրենիքի երկնքին նայելուց հոգու երազներ էր տեսնում:
Կորուստը այն հին, աստղայի՜ն, անհո՜ւն
Սա կարևոր է, որովհետև նա հայրենիքում գտնվելուց հիշում և կարոտում է իր կյանում ինչոր յուրահատուկ մեկին:
Կանչում էր, կանչում ձյունոտ լեռներում
Սա կարևոր է, որովհետև նա հայրենիքում սարի վրա ինչոր մեկին տեսննում է, ով անդաթար նրան կանչում:
Ի՞նչ զգացում է գերիշխում բանաստեղծությունում. տրամադրությունն ինչպե՞ս է տատանվում բանաստեղծական տնից տուն — նկարագրության հետ ընդգծիր տողեր:
Ձյունապատ լեռներ ու կապույտ լճեր։
Երկինքներ, որպես երազներ հոգու։
Երկինքներ, որպես մանկական աչեր։
Մենակ էի ես։ Ինձ հետ էիր դու։
Առաջին տնում շատ զվարթ տրամադրությունը է, կարծես նոր է եկել հայրենիք, բայց մենակ է:
Երբ լսում էի մրմունջը լճի
Ու նայում էի թափանցիկ հեռուն –
Զարթնում էր իմ մեջ քո սուրբ անուրջի
Կորուստը այն հին, աստղայի՜ն, անհո՜ւն։
Երկրորդ տան մեջ տխրություն կա և կարոտ:
Կանչում էր, կանչում ձյունոտ լեռներում
Մեկը կարոտի իրիկնամուտին։
Իսկ գիշերն իջնում, ծածկում էր հեռուն
Խառնելով հոգիս աստղային մութին․․․
Երրորդ տնում երազ կար, կարծես ինչոր մեկը երազում էր և մի քնքուշ կանչ:
Ստեղծագործական աշխատանք — Երկինքը՝ հոգու երազ… Նայում եմ թափանցիկ հեռուն… Հոգիս աստղային մթության մեջ… (ընտրել վերնագրերից մեկը):
- Գիտեք, որ գարուն է արդեն…
Բնության գրկուկ
Բնությունը շատ կարևոր է աշխարհի համար: Կան տարածքներ, որտեղ բնությունը հիանալի է: Կան մարդիիկ, ովքեր ցեղերով բնութան գրկում են ապրում: Հետաքրքիր է ինչպես են ապրում` լավ, թե վատ, ուրախ, թե տխուր: Երանի գոնե մեկ օր բնության մեջ ապրեի: Բնությունը շատ գեղեցիկ է և հետաքրքիր: Բնույան գրկում ամենինչ առողջ կլիներ:
Ինչ հասկացա Եղիշե Չարենցի մասին այս ֆիլմից
Ֆիլմը այստեղ՝ Հայտնի Անհայտը Եղիշե Չարենց
Իմացա, որ Չարենցը սպանվել է Երևանի բանտի հիվանդանոցում: Թե ինչպես է սպանվել, կան տարբերակներ: Ասում են, որ նրան հետևից կրակել են, ասում են, որ ծեծելով նրան հասցրել են գետնին և ոտքի շատ ուժեղ հարվածներով գլխին սպանել, նաև ասում են, որ գլուխը հարվածել են բետոնե պատին և սպանել: Իսկ թե որտեղ են թաղել դա էլ անհայտ և էլի կան տարբերակներ:
Ինչ է գազելը
Գազելը բանաստեղծության տեսակ է, որը զարգացած է պարսկաստանում, թուրքյաում և արաբական պետություններում: Գազելները լինում են բազմատուն և ամեն տուն լինում երկու տողանի և բոլոր տների վերջին տողը կրկնվում է: Այդ կրկնվող մասին ասում են ռեդիֆ:
Հնչում են օրերը՝ առաջադրաններ
- Օրերը կարմիր ու բոսոր — նկարագրիր օրեր (ժամանակներ), որ համապատասխանեն այս արտահայտությանը:
Այս արտահայտությունը նշանակում է, որ օրվա մեջ դու շատ տրամադրված ես կամ ինչ որ հպարտանալու կամ ուրախանալու երևությ է:
- Կարդա բանաստեղծությունն այնքան, մինչև զգաս տողերի ռիթմը: Ի՞նչ տրամադրություն կա այնտեղ:Ստեղծագործական աշխատանք — ,,Հնչում են օրերը, կանչում են,, ,,Սիրտս զնգում է,, ,,Կրակ կա սրտիս մեջ,, (ընտրիր վերնագրերից մեկը):
- Հայրենիքիս հետ…
- Գիտեք, որ գարուն է արդեն…
Մեկ քայլ ավելի մոտիկ ամռանը
Արդեն Մարտ ամիսն է, այսինք մենք մի քայլով մոտիկացանք ամռանը: Ամառը իմ ամենասիրած եղանակն է, որվհետև ամռանը եղանակը տաքանում է և մարդիկ ավելի շատ արևին են տեսնում քան լուսնին: Օրերը երկարում են, այսինքն և ես կարող եմ ավելի երկար ժամանակ անցկացնել ընկերներիս հետ: Նաև իմ ծննդյան օրն ամռանն է: Ամռանը ինձ թվում է, որ եղանակը իրեն շատ լավ է զգուն և նույն բանը փոխանցում է մարդկանց: Թվում է թե ամռանը բնությունը առողջ է իր կանանչությամբ, աշնանը կարծես թե հիվանդանում է և ձմռան արդեն հիվանդանոցում պարկած: