Posted in Եղիշե Չարենց

Չարենցիան փաթեթ

Գիտեք, որ գարուն է արդեն…

Չարենցյան երթ…

Մենք միջին դպրոցի վեցերորդ դասարանցիների մի փոքրիկ խմբով մարտի 13 գնացինք Չարենցի փուրակ, որպիսի նշենք չարենցի ծնունդը: Արտասանեցինք չարենց և պարեցինք: Հետո մեծ խմբով թափառեցինք Երևանի փողոցներով և Չարենց արտասանելով գնացինք դեպի մաշտոցի պուրակ և այնտեղ էլ Չարենց արտասանեցինք և պարեցինք: Իսկ դրանից հետո ամեն մեկը իրենց խմբերով գնացին, դպրոց, իսկ մենք գնացինք ընդմիջելու: Այդ ամենից հետո երթուղայինով վերադարձանք մեդիագրադարան և այդտեղից ես և իմ ընկեր՝ Գարիկը սկսեցինք վազել մինչև դպրոց, որպիսի ես նրա պայուսակը տամ և հասնեմ դպրոցային երթուղուն:

Իմ խոսքերը կարկաչում են

Գիտեք որ գարուն է արդեն և Գարունը սիրտ է հուզում

Առաջադրանքները.

  • Առաջին բանաստեղծությունից բացատրիր  դյութել, վարդե շրթեր, կրակ սրտեր բառերն ու արտահայտությունները:

դյութել-Գրավել, հրապուրել, հափշտակել, հմայել

վարդե շրթեր-կարմիր շրթեր

կրակ սրտեր-ակտիվ բնավորություն

 

 

  • Երկրորդ բանաստեղծությունից բացատրիր ջինջ օրեր, թովիչ լեզու արտահայտությունները:

ջինջ օրեր-պայծառ օրեր

թովիչ լեզու-հաճելի հոսակցական թև

  • Նկարագրիր երկու բանաստեղծությունների գարունները, համեմատիր (նմանություններ, տարբերություններ). ո՞ր գարունը քեզ դուր եկավ, ինչու:

Առաջին բանաստեղծության մեջ մարդիկ շատ ուրախ են և բոորին հայտնում են, որ գարուն է արդեն:

Երկրորդ բանաստեղծության մեջ գարունը ազդում է սիրո մեջ և սեր է ցույց տալիս:

  • Ընտրիր դասական որևէ երաժշտություն, որի նվագակցությամբ պատկերացնում ես այս բանաստեղծությունների ընթերցումը:

Առաջին

Բեթովեն

Երկրորդ

Բեթովեն

  • Ստեղծագործական աշխատանք — Գարնան բույրը… Եկեք զարկենք ծիածան… Դուրս եկեք փողոց…

Հայրենիքում

Մեր գիժ աշխարհը

Մենք ապրում ենք մի աշխարհում, որտեղ մարդիկ համ սովորական են, համ անսովոր: Մենք ապրում ենք գիժ աշխարհում, որտեղ մարդիկ մահացու ռիսկեր են անում և ուրիշ մարդիկ նայում են և մտածում են, թե նրանք գիժ են, և մի կողմից էլ զարմանում: Կան մարդիկ, ովքեր իրոք գիժ են և օգնության կարիք ունեն: Մեր աշխարհը շարունակվելու է գիժ համարվել, որովհետև մարդիկ ավելի շատ են իրենց կյանքերը վտանգելու և գժություններ անելու: Կան մարդիկ, ովքեր այդ ամենը անում են և թողարկում սոց. ցանցում և այդպես հայտնի դառնում: Հենց այսպես էլ մեր աշխարհը համարվում է գիժ:

 

Յուրաքանչյուր բանաստեղծական տնից առանձնացրու ամենակարևոր տողը և բացատրիր ընտրությունդ:

Երկինքներ, որպես երազներ հոգու

Սա կարևոր էր, որովհետև նա հայրենիքի երկնքին նայելուց հոգու երազներ էր տեսնում:

Կորուստը այն հին, աստղայի՜ն, անհո՜ւն

Սա կարևոր է, որովհետև նա հայրենիքում գտնվելուց հիշում և կարոտում է իր կյանում ինչոր յուրահատուկ մեկին:

Կանչում էր, կանչում ձյունոտ լեռներում

Սա կարևոր է, որովհետև նա հայրենիքում սարի վրա ինչոր մեկին տեսննում է, ով անդաթար նրան կանչում:

Ի՞նչ զգացում է գերիշխում բանաստեղծությունում. տրամադրությունն ինչպե՞ս է տատանվում բանաստեղծական տնից տուն — նկարագրության հետ ընդգծիր տողեր:

Ձյունապատ լեռներ ու կապույտ լճեր։
Երկինքներ, որպես երազներ հոգու։
Երկինքներ, որպես մանկական աչեր։
Մենակ էի ես։ Ինձ հետ էիր դու։

Առաջին տնում շատ զվարթ տրամադրությունը է, կարծես նոր է եկել հայրենիք, բայց մենակ է:

Երբ լսում էի մրմունջը լճի
Ու նայում էի թափանցիկ հեռուն –
Զարթնում էր իմ մեջ քո սուրբ անուրջի
Կորուստը այն հին, աստղայի՜ն, անհո՜ւն։

Երկրորդ տան մեջ տխրություն կա և կարոտ:

Կանչում էր, կանչում ձյունոտ լեռներում
Մեկը կարոտի իրիկնամուտին։
Իսկ գիշերն իջնում, ծածկում էր հեռուն
Խառնելով հոգիս աստղային մութին․․․

Երրորդ տնում երազ կար, կարծես ինչոր մեկը երազում էր և մի քնքուշ կանչ:

Ստեղծագործական աշխատանք — Երկինքը՝ հոգու երազ… Նայում եմ թափանցիկ հեռուն… Հոգիս աստղային մթության մեջ… (ընտրել վերնագրերից մեկը):

  • Գիտեք, որ գարուն է արդեն…

Բնության գրկուկ

Բնությունը շատ կարևոր է աշխարհի համար: Կան տարածքներ, որտեղ բնությունը հիանալի է: Կան մարդիիկ, ովքեր ցեղերով բնութան գրկում են ապրում: Հետաքրքիր է ինչպես են ապրում` լավ, թե վատ, ուրախ, թե տխուր: Երանի գոնե մեկ օր բնության մեջ ապրեի: Բնությունը շատ գեղեցիկ է և հետաքրքիր: Բնույան գրկում ամենինչ առողջ կլիներ:

Ինչ հասկացա Եղիշե Չարենցի մասին այս ֆիլմից

Ֆիլմը այստեղ՝ Հայտնի Անհայտը Եղիշե Չարենց

Իմացա, որ Չարենցը սպանվել է Երևանի բանտի հիվանդանոցում: Թե ինչպես է սպանվել, կան տարբերակներ: Ասում են, որ նրան հետևից կրակել են, ասում են, որ ծեծելով նրան հասցրել են գետնին և ոտքի շատ ուժեղ հարվածներով գլխին սպանել, նաև ասում են, որ գլուխը հարվածել են բետոնե պատին և սպանել: Իսկ թե որտեղ են թաղել դա էլ անհայտ և էլի կան տարբերակներ:

Ինչ է գազելը

Գազելը բանաստեղծության տեսակ է, որը զարգացած է պարսկաստանում, թուրքյաում և արաբական պետություններում: Գազելները լինում են բազմատուն և ամեն տուն լինում երկու տողանի և բոլոր տների վերջին տողը կրկնվում է: Այդ կրկնվող մասին ասում են ռեդիֆ:

Հնչում են օրերը՝ առաջադրաններ

  • Օրերը կարմիր ու բոսոր — նկարագրիր օրեր (ժամանակներ), որ համապատասխանեն այս արտահայտությանը:

Այս արտահայտությունը նշանակում է, որ օրվա մեջ դու շատ տրամադրված ես կամ ինչ որ հպարտանալու կամ ուրախանալու երևությ է:

  • Կարդա բանաստեղծությունն այնքան, մինչև զգաս տողերի ռիթմը: Ի՞նչ տրամադրություն կա այնտեղ:Ստեղծագործական աշխատանք — ,,Հնչում են օրերը, կանչում են,,  ,,Սիրտս զնգում է,,  ,,Կրակ կա սրտիս մեջ,,  (ընտրիր վերնագրերից մեկը):
  • Հայրենիքիս հետ…
  • Գիտեք, որ գարուն է արդեն…

Մեկ քայլ ավելի մոտիկ ամռանը

Արդեն Մարտ ամիսն է, այսինք մենք մի քայլով մոտիկացանք ամռանը: Ամառը իմ ամենասիրած եղանակն է, որվհետև ամռանը եղանակը տաքանում է և մարդիկ ավելի շատ արևին են տեսնում քան լուսնին: Օրերը երկարում են, այսինքն և ես կարող եմ ավելի երկար ժամանակ անցկացնել ընկերներիս հետ: Նաև իմ ծննդյան օրն ամռանն է: Ամռանը ինձ թվում է, որ եղանակը իրեն շատ լավ է զգուն և նույն բանը փոխանցում է մարդկանց: Թվում է թե ամռանը բնությունը առողջ է իր կանանչությամբ, աշնանը կարծես թե հիվանդանում է և ձմռան արդեն հիվանդանոցում պարկած:

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s